займы с плохой кредитной историей

جریان اصلی در بازار پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی حرکت از گزارش گیری به سمت تحلیل داده هاست. رهبران کسب وکارهایی که تمایل به استفاده از پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی دارند با انتخابهای فراوانی روبرو هستند: از فروشندگان سنتی BI که شکافهای فناوری را پوشش داده اند گرفته تا نوآوران که مدام فناوریهای جدیدی را ارائه می کنند.

فرضیات برنامه ریزی استراتژیک

گزارش گارتنر با این فرضیات ارئه می شود:

در سال ۲۰۲۰ قابلیتهای smart، governed، Hadoop-based، Spark-based، Search-based و visual-based در اکتشاف داده، به یک مجموعه همگرا می شود که نسل بعدی قابلیتهای اکتشاف داده ها در پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی را تشکیل می دهد.

در سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی مدرن که وجه تمایز آنها قابلیتهای هوشمند کاوش داده است نرخ رشد دو برابری نسبت به دیگر پلتفرمهای هوش تجاری خواهند داشت بنابراین ارزش تجاری این پلتفرمها دو برابر می شود.

در سال ۲۰۲۰ یکی از ویژگیهای استاندارد در ۹۰ درصد از پلتفرمهای هوش تجاری، تولید زبان طبیعی و هوش مصنوعی خواهد شد.

در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۰ درصد از کوئریهای تحلیلی با استفاده از جستجو، پردازش زبان طبیعی، پردازش صوت یا به صورت خودکار تولید می شود.

در سال ۲۰۲۰ سازمانهایی که به کاربران خود امکان دسترسی به کاتالوگ داده های درون سازمانی و برون سازمانی را می دهند دو برابر نسبت به سازمانهای دیگر ارزش تجاری کسب می کنند.

در سال ۲۰۲۰ تعداد شهروندان معمولی که کار مهندسی داده ها را انجام می دهند پنج برابر سریعتر از تعداد مهندسان داده رشد خواهد کرد.

تعیین حدود بازار / توصیف بازار

اکتشاف داده به صورت مصور (visual-based) که جالا پای ثابت ویژگیهای یک پلتفرم BI است حدودا در سال ۲۰۰۴ شروع شد و از آن زمان تا به حال بازار را دستخوش تغییرات زیادی کرده است که باعث شده روندهای جدیدی را در خرید پلتفرمهای هوش تجاری شاهد باشیم. این روندها تمایل خریداران را از گزارش گیری سیستمهای رکورد (SOR) به سمت تحلیل داده چابکِ  که توسط کسب وکار راهبری می شود، تغییر داده است. پلنفرمهای هوش تجاری و تحلیلی مدرن با ابزارهایی که راحتی استفاده بالایی دارند تجهیز شده اند این ابزارها طیف کاملی از قابلیتهای تحلیلی را پشتیبانی می کنند و نیاز به درگیر کردن بخش IT برای تعریف مدلهای داده را از بین برده است. این نیاز قبلا پیش نیاز انجام تحلیل بود.

گارتنر در سال ۲۰۱۶ گزارش MagicQuadrant برای پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی را بازطراحی کرد تا این تغییر که حدود یک دهه زمان برده است را در نظر بگیرد. تنها یک سال بعد، در ۲۰۱۷، شواهد معناداری وجود دارد که گذار چندین ساله بازار پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی به سوی تحلیل داده چابک که توسط خود کسب وکار (نه IT) هدایت می شود، جریان اصلی بازار است.

کاهش اختلاف ویژگیها بین محصولات فروشندگانِ بیشمارِ بازار، نیازمندیهای خریدار برای استقرار در سازمانهای بزرگ و به وجود آمدن فشار قیمت گذاری دلیلی بر بلوغ بازار فعلی است. در طرف دیگر خریداران می خواهند کاربردهای BI مدرن که شامل قابلیتهای هوش تجاری سلف سرویس می شود را گسترش دهند. آنها از کاربران خود می خواهند بدون ابزارهای مجزای آماده سازی داده ها، داده های مختلفی را با ترکیبهای پیچیده تری از منابع متعددی تحلیل کنند (فراتر از انبار داده و data lake). جایی که اولین نوآوری پلتفرمهای هوش تجاری مدرن تغییر سبک از خرید توسط واحد IT به خرید توسط کسب وکارها بود – ابزارهایی وجود داشت که در ابتدا به عنوان خریدهای نقطه ای پیاده سازی می شدند – به محض این که این ابزارها ارزشمندی خود را ثابت کردند خرید این ابزارها توسط سازمانهای بزرگ به حدی زیاد شد که نفوذ و تاثیرگذاری خرید به حدی رسید که واحد IT و گروه های خرید متمرکز را هم درگیر خود کرد.

این اتفاق باعث شد خریدارها تاکید بیشتری روی آمادگی سازمانی، حاکمیت و نسبت قیمت به ارزش، چابکی و کاربرد آسان که مطلوب کاربران است، داشته باشند. مدلهای خرید Land-and-Expand هنوز هم برای نشان دادن ارزش و پیشبرد توسعه مهم هستند، اما سازوکارهایی برای استقرار اقتصادی تر در سازمانها هم اهمیت پیدا کرده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

займ на карту онлайн срочный займ на карту займ на карту срочно без отказа