فریب جایگزین
در یک خیابان و با فاصله کمی از یکدیگر، دو رستوران مشغول به کار هستند. ما عابران می توانیم اصلا غذا نخریم اما این حق انتخاب بین دو رستوران، ما را به وجد می آورد تا از آزادی عملی که به ما داده اند، استفاده کنیم. پس می رویم و آن رستورانی را که مورد توجه شمار بیشتری از مشتریان است را انتخاب می کنیم؛ غافل از آنکه هر دو رستوران یک صاحب دارد. به عبارتی، کبابی دوم ضامن انسجام و استحکام سیاست های کبابی اول است! آلترناتیو، یا جایگزین، یکی از فریب های دوران ماست. در جهان امروز، ایده پردازان قدرت و ثروت هرگز به صورت صریح و بی پرده و عریان شما را دعوت به خریدِ محصولات شان نمی کنند. آنها راه های نو و شناخته نشده ای دارند که به وسیله آنها ذهن و روان شما را مرتبا هدف حملات تبلیغاتی خود قرار دهند. یکی از جدیدترین شیوه های فروش، روش آلترناتیو یا جایگزین است. شما بین دو امر غیر خطیر در یک دوراهی ساختگی قرار می گیرید که اگر هر کدام از طرفین را انتخاب نکنید هم، مشکلی پیش نمی آید، اما آرام آرام خودِ این انتخاب کردن برای شما به امری جذاب و هیجانی تبدیل می شود.
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.