هوش مصنوعی مولد (Generative AI) به‌عنوان یکی از پیشرفت‌های نوین و تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های هوشمند، در سال‌های اخیر به سرعت جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و اجتماعی یافته است. این فناوری با توانمندی خلق محتوای نو و اصیل در قالب‌های گوناگون مانند متن، تصویر، صدا و ویدئو، مرزهای خلاقیت انسان را بازتعریف کرده و فرصت‌های جدیدی برای تولید دانش و هنر به وجود آورده است. در دنیایی که حجم داده‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد و نیاز به تحلیل و تولید محتوا با سرعت و دقت بالا محسوس است، هوش مصنوعی مولد به عنوان یک ابزار تحول‌آفرین شناخته می‌شود.

This article is part six of an ongoing series – AI Power Plays – that explores the fiercely competitive AI landscape, where tech giants and startups battle for dominance while navigating the delicate balance of competition and collaboration. In this final article, we focus on the ongoing ‘dominant design’ battle among Language Models (LMs) such as ChatGPT, Gemini, and DeepSeek and consider three scenarios how AI LMs might evolve.

In today’s economy, information overload is fast becoming the norm. From sifting through flooded inboxes to endless scrolls on LinkedIn, there’s a continuous stream of new information constantly headed our way. With everything competing for our attention, it’s making it increasingly difficult to focus on what truly matters.

This also has a profound impact on how we ideate and innovate. The rise of AI, especially Generative AI (GenAI) has added to this complexity. With GenAI being the first technology that is now capable of creating and approximating more human-like ideas and combining concepts in novel ways, it is becoming more difficult to discern where human creativity begins and the influence of AI ends.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل عوامل مختلف مانند قیمت رقبا، سطح موجودی و تقاضای بازار، امکان قیمت‌گذاری پویا را فراهم می‌کنند. قیمت‌گذاری پویا به معنای تنظیم قیمت‌ها در لحظه، بر اساس شرایط فعلی بازار است. در این حالت، قیمت‌ها در صورت کاهش تقاضا و افزایش موجودی کاهش می‌یابند و در صورت افزایش تقاضا و کاهش موجودی، افزایش پیدا می‌کنند.

هدف مدیریت افزایش بهره‌وری سازمان‌ها است. بنابراین، مدیران اصیل و حرفه‌ای باید بکار گرفته شوند تا بهره‌وری سازمان‌ها افزایش یابد. عملکرد مدیر به استعداد، شخصیت و توانایی او بستگی دارد. استعداد شامل هوش، دانش، مهارت و تجربه مدیریتی؛ شخصیت شامل عقایدها، ارزش‌ها، نگرش‌‎ها و رفتارهای مدیر؛ و توانایی شامل انگیزه و تلاش مدیر است.

همه کارها در یک مکان انجام می شود، و بحث در مورد اینکه آن مکان چیست و کجاست، همیشه وجود داشته است. کارکنان انتخاب های آگاهانه تری در مورد مکان کار خود دارند مانند دفتر کار در خانه یا در اتاق خواب، در کافه محل یا فضای کار مشترک، در قطار یا هتل، یا در یک دفتر سنتی در شهر.